HTML

The Coach

Küzdelmem, a sportolói múlt ellenére a kilók ellen, több fronton! Úgy is írhatnám, hogy feleslegessé vált, megunt zsírtartalékaimat, áron alul értékesíteném! Minden megoldás érdekel!

Naptár

december 2018
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31

Weboldalak

Ajánlatok

Friss topikok

HTML doboz

<a href="http://sport-kiraly.blog.hu/" target="_blank"> <img style="border: none;" src="http://m.blog.hu/sp/sport-kiraly/image/sport_kiraly.jpg" alt="" height="70" width="200"> </a>

Jó tanácsok 19.

2007.11.05. 11:20 Gabbá

E-mailon jött megint egy kérdés és erre szeretnék válaszolni. Jönnek a hideg téli esték, nappalok. Ilyen időjárási feltételek mellett, hogyan öltözzön fel a sportolni vágyó? Ebben az esetben a futáshoz. Azt javaslom, hogy öltözzél rétegesen, mert máskülönben ráfázol (Hofi után szabadon)! Viszont teljesen komolyan így kell öltözni. Nem egy nagy kabátot egy trikóra. Hanem sok polót rövid ujjast, hosszú ujjast, ha van technikai polód, akkor azt is. Ne feledkezzél el a harisnyanadrágról sem. A melegítőkön át fúj a szél. A harisnyagatya és a melegítő között lévő levegő réteg viszont hőszigetel. Felülre vegyél széldzsekit, ami a nyakán zárt. Erre több okod is van: A széldzseki meggátolja, hogy átfújjon rajta a szél. Ha szeles időben mész ki futni, akkor, mint egy vitorla felfújódik és ez ellenállásként hat. A nyakánál nem szökik meg a test melege. Sapka, kesztyű szintén fontos kellék. A kesztyű főleg addig kell, míg a szervezeted el nem kezdi a hőt termelni. Akkor már esetleg leveheted. De a sapka az végig maradjon a fejeden. Ugyanis itt megy el a test által termelt hő 40%-a. Ezekben a +3,4,5 fokokban, illetve a pár fokos mínuszokban ez az öltözék bőven elég. Ha meleged van és van lehetőséged könnyíteni magadon, akkor a széldzseki alatti első réteget vedd le. Majd öltözz vissza a széldzsekibe. Ha az időjárás még hidegebbre fordul, akkor már több hosszú ujjas trikót vegyél fel. A lábadra meleg jégeralsót is húzhatsz a harisnyagatya alá. Melegítő fölé pedig jöhet a széldzseki nadrágja. A sapkád viszont olyan legyen, amin nem fj keresztül a szél. Torkodat különösen óvjad, a hidegtől. Mert így is jeges levegőt szivsz be, de ne fázzon meg a torkod. Ezért is jó, ha hozzászoktatod az őszi futásokkal magadat és a nyakadat, torkodat a hideghez, hogyha jönnek a nagy mínusz 10-en fokok, akkor is tudjál futni. Ha hozzászoktál, akkor nem fogsz meg fázni. Remélem, hogy a kérdésre kimerítő választ adtam.
De ha még valamelyik olvasómnak lenne kérdése csak nyugodtan tegye fel! VÁROM!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://thecoach.blog.hu/api/trackback/id/tr76218972

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.