HTML

The Coach

Küzdelmem, a sportolói múlt ellenére a kilók ellen, több fronton! Úgy is írhatnám, hogy feleslegessé vált, megunt zsírtartalékaimat, áron alul értékesíteném! Minden megoldás érdekel!

Naptár

december 2018
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31

Weboldalak

Ajánlatok

Friss topikok

HTML doboz

<a href="http://sport-kiraly.blog.hu/" target="_blank"> <img style="border: none;" src="http://m.blog.hu/sp/sport-kiraly/image/sport_kiraly.jpg" alt="" height="70" width="200"> </a>

Jó tanácsok 21.

2007.11.07. 20:38 Gabbá

Most már tudod, hogy mi az edzés. De egy edzésnek vannak további paraméterei. Amit jó, ha tudsz. Ilyenek a mennyiség, az intenzitás az ingeradás sűrűsége, illetve az edzés jellege.
Most ezekről szólnék (bocs, írnék) pár mondatban. A mennyiség az jelőli, hogy egy edzésen az edzettségednek megfelelően milyen mennyiséget csinálsz meg. Lehet, hogy még pl. nem futottál és most egyszerre 2000 métert akarsz lefutni. Ez lehet, hogy neked 200% -ot jelent, de mondjuk egy edzett atlétának csak 5%-ot sem. Ráadásul függ az intenzitása, erőssége is. Mert nem mindegy, hogy te mondjuk 10 perc alatt teljesíted az 1 km-t, míg egy atléta ugyanezt a távot 3 percen belül. Már az intenzitási mutató. Az is egy fontos tényező az edzéseknél, hogy mondjuk hetente hányszor edzel? Edzhetsz hetente 1-2-szer, de akár 11-szer is. Az egyiknél a hatás csökken a ritka terhelések miatt, míg a másik esetben a sűrű edzés a pihenést és a regenerálódást gátolhatja. Az utolsó ilyen paraméter az edzés jellege, mert a sportoló (akár amatőr, akár profi), valamiért végzi ezt a munkát, amit sportnak hívunk. De az év különböző szakaszában végzett edzéseknek más és más jellege van. Pl. ősszel mást csinálunk, mint tavasszal vagy nyáron. Mindenkinek, aki saját maga edzője ennek a 4 paraméternek kell megtalálnia a legjobb hatást elérő összhangját. Tudnod kell, hogy honnan indulsz és azt is szem előtt kell tartanod, hogy hová is akarsz eljutni. Nem lehet a mennyiséget észnélkül emelni. Valamint az edzéseken a 4 paraméterből egyszerre csak egyet lehet emelni.
Holnap a mennyiségről fejtem ki a véleményemet, aztán az intenzításról és így tovább.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://thecoach.blog.hu/api/trackback/id/tr61221797

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.