HTML

The Coach

Küzdelmem, a sportolói múlt ellenére a kilók ellen, több fronton! Úgy is írhatnám, hogy feleslegessé vált, megunt zsírtartalékaimat, áron alul értékesíteném! Minden megoldás érdekel!

Naptár

november 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Weboldalak

Ajánlatok

Friss topikok

HTML doboz

<a href="http://sport-kiraly.blog.hu/" target="_blank"> <img style="border: none;" src="https://m.blog.hu/sp/sport-kiraly/image/sport_kiraly.jpg" alt="" height="70" width="200"> </a>

Nr. 80. [szaunázás]

2008.01.07. 22:40 Gabbá

Tudnám a mai napomat röviden is írni, szinte egy mondatban, de képes vagyok ezt kisregény formában is közölni. Az történt, hogy ma hajnalban arra ébredtem, hogy ráz a hideg. Erre betakaróztam még egy pléddel. El is aludtam, de arra riadtam fel, hogy a szívem kiugrik a helyéből. A pulzusom a 150-es értéket is meghaladta. Szédültem, de nagyon ki is készültem, mert 8 óra után tudtam csak felkelni. Nem volt lázam, csak nagyon rosszul éreztem magam. Már pénteken is fájt a torkom, de ezek szerint a tegnapi szaunázás hozta ki belőlem ezt az egészet. Ezért ma 3x10 percet szaunáztam és jobban lettem. Bár még mindig rekedt vagyok és fáj a torkom, de úgy érzem, hogy a nehezén már túljutottam. Holnapra mindenesetre kiderül az igazság.

16 komment

Címkék: szauna

A bejegyzés trackback címe:

https://thecoach.blog.hu/api/trackback/id/tr83288878

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

musi 2008.01.08. 11:58:16

Hello! Valószínüleg nincs rendben az étrended. MINDEN azon múlik. Megfelelő étrend nélkül nem lehet zsírt veszteni hatékonyan, és az edzés is majdhogy nem haszontalan úgy.

Gabbá 2008.01.08. 20:58:52

Helló Musi!
Köszi, hogy írtál! Már nincs semmi bajom, csak a torkommal volt valami. Valószínű, hogy ennek tudható be a hidegrázás, illetve utána következő magas pulzus. Köszi, hogy aggódsz értem, de vitatkoznék veled zsírégetés ügyben. Ha 40 percig edzel megfelelő pulzus számmal, akkor a cukorraktárak kiürülése után mindenképen zsírégetés következik. Mivel úszó voltam hajdanában, az étkezésemből nem vagyok hajlandó fogyókúrával, vagy egyéb módon elvenni. Ha napi átlagban 3000 kalóriát viszek be, mert annyit eszem, akkor, ha 3500 kalóriát lemozgok, lesz 500 kalória mínuszom, ami testsúly csökkenéssel jár. Mivel erősítek is, és dolgoztatom az izmaimat is, így csak a zsír tudja a szervezetem elégetni. A módszeremnek egyetlen egy hibája van: nagyon sokat kell sportolni - ehhez sok idő kell. Ráadásul olyan, mint a kábszer, egyre többet, és többet kell edzeni.
Várom a véleményedet!
Üdv.: The Coach

musi 2008.01.11. 16:17:18

Az edzés tényleg a legjobb drog, ebben egyetértek! :)

A zsírégetésben, táplálkozásban eléggé kompetens vagyok, úgyhogy azt kell mondjam rosszul tudod :)

Nem olyan egyszerű ez, ahogy te leírod.

Az edzés vagy aerob jellegű, vagy kardio.

A kardio edzésnél, ami nagyobb intenzitású, jobban igénybe veszi az izmokat, ilyenkor a raktározott cukrot, vagyis a glikogént használja a szervezet "üzemanyagnak". Amint a glikogén kiürült, onnantól kezdve az IZMOT kezdi el lebontani, azaz elégetni.

Zsírt kizárólag aerob edzéssel éget a szervezet. Mivel oxigén kell a zsír égetéséhez (ezért is aerob a neve) Az aerob edzés alacsony intenzitású, pl tempós gyaloglás, lassú bicaj, amikor a pulzus max 130. Ilyenkor NEM a glikogént használja a szervezet.

De mindenek előtt a rendes táplákozás a legfontosabb, anélkül SEMMI nem működik. Diétával lehet zsírt veszteni aerob edzés nélkül is, de fordítva ez nem igaz!

A kalóriát számolgatni teljesen fölösleges, mivel nem mindegy, hogy feldolgozott szénhidrát (cukor, liszt) vagy jó minőségű, feldolgozatlan szénhidrátból visszük be.

Ha feldolgozott szénhidrátot eszel, annak túl magas a glikémiás indexe (GI), ez "túlcsordulást" okoz a glikogén raktárakban, vagyis a zsírégetés AZONNAL leáll!

A fogyókúra valóban rossz megoldás, és egészségtelen.

musi 2008.01.11. 16:21:54

Ja azt kifelejtettem, hogy a 130-as aerob-kardio pulzushatár, az egy átlagos sacc. Ez egyénenként változó. Lehet, hogy mivel neked komolyabb "úszó múltad" van, ez a határ más, (tehát ami másnak már kardio lenne, neked lehet hogy csak aerob) Az aerob lényege az alacsony intenzitás.

Gabbá 2008.01.11. 22:42:55

Kedves Musi!
Köszönöm a tájékoztatást. Nagy öröm volt olvasnom, hogy Te otthon vagy a táplálkozásban! Én kevésbé. Amiben profinak mondhatom magam az, úszás, a futás és a kerékpár edzői oldala. Amit leírtál a zsír égetéssel kapcsolatban, ezeket tudtam. Bár a blogomban nem írtam le, hogy pl. milyen pulzussal futottam le a 10 km-t. Igyekszem úgy írni, hogy egy teljesen sportmentes ember is (ha olvassa), értse, hogy mit írtam. Én pusztán a kis feleslegemtől szeretnék megszabadulni. Elkerülve a 2006-2007-es évfordulón történteket. Ez eddig sikerült is. Mert 180 cm magasságomhoz képest 80 kg körül sikerült tartanom a súlyomat télen. Ebből tavasszal simán ledobok még vagy egy 8 kg-t. A terv a 70 kg alatti súly lesz. Amit eddig edzettem az mind aerob jellegű edzés volt. Az erősítés volt egyedül kardio, de az is csak a szériák vége felé. Mi azt tanultuk élettanból, hogy az aerob edzésnél is az első 40 perc alatt csak glikogént üríti ki a szervezet. Izom,vér, velőállomány, vércukorraktárak és csak utána kezdi el égetni a zsírt. Ráadásul, ha edzett az illető, akkor ez a határidő még ki is tolódhat. Mivel 13 évig aktívan sportoltam, utána több maratonit, félmaratonit futottam, tömeg bringa versenyeken indultam, már annyira tudok magamra figyelni, hogy tudom, hogy mikor lépem át az aerob, anaerob, kardio küszöböt, illetve, hogy mennyi a pulzusom. Szóval még egyszer köszönöm a tájékoztatást!
Nagyon szívesen társalgok Veled itt a blogom lapjain! Ha valami hibát észlelsz a blogomban, nyugodtan kommenteljél! A segítő szándékot nagyon tudom becsülni!
Üdvözlettel: The Coach

musi 2008.01.12. 14:13:35

Ami szerintem hiba, hogy testsúlyról beszélsz, és nem testzsír százalékról. Súlyt veszteni sok féle képpen lehet, testzsír százalékot csökkenteni, viszont CSAK megfelelő diétával lehet. Az aerob edzés sokat segít, de én úgy gondolom, hogy kb 70% az étkezés és csak 30% az edzés. Zsírt leadni lehet diétával edzés nélkül is! Viszont fordítva ez nem igaz.

Én a saját bőrömön tapasztaltam, hogy mennyire fontos a profi étkezés. Sajnos elég későn, 17 évesen kezdtem el sportolni, a genetikám is elég rossz, szóval nekem eléggé komolyan kell vennem a dolgokat, ha bármit is el akarok érni. Viszont amióta 'profin' táplálkozom, azóta (magamhoz képest) elég komoly eredményeim vannak.

Gabbá 2008.01.12. 21:19:31

Kedves Musi!

Remélem, hogy nem baj, ha így szólítalak! Már szinte vártam a válaszodat! Ami meg is jött. Bocsi, hogyha esetleg számodra nem megfelelő dolgokat fogok írni, de vitatkoznék veled. (Egyébként, ha fővárosi vagy, vagy a környékén laksz, akkor szívesen cserélnék veled személyesen is eszmét) Mert érzésem szerint mi két malomban örlünk. Te az étkezés oldaláról fogod meg a súly kérdést. Én pedig a sport részét veszem figyelembe.Nálad lehet, hogy az étkezés 70% és a sport csak 30%, de nálam inkább a 80 % sport és a kaja pedig amit eddig is ettem. Sokat, vegyesen. Semmi sem számít. Viszont azzal nem értek egyet, hogy ha letekerek 142 km-t Győrig, és esetleg még az nap vissza is jövök, aerob terhelés mellett, hogy a testsúly mellett a testzsítszázalékom nem javul! Ilyen nincs. Nézzed meg a mai mérésemet. A héten minden nap aerob edzés volt zömmel (ebbe még a szaunázást is beleveszem) és máris ment le súlyomból. Ez a Nr. 85. Veled szemben én már 8 évesen versenyszerűen úsztam. A genetikám tiszta állóképességi alkat. Szinte minimális izom, viszont inas kitartó munkára termett. Nem véletlen, hogy azóta is vonzódom az állóképességi sportokhoz. Mivel 13 évig sportoltam az étkezésemen meg nem vagyok hajlandó változtatni, ezért úgy eszem, mint versenyző koromban. Ritkán, de akkor sokat. Ezen nem változtatok, viszont, ha nem mozgok, akkor pillanatok alatt rám jön jó néhány kiló. A bloggal ezt szerettem volna kiküszöbölni, ami szerintem sikerült is. Tavaly télen már voltam 95 kg is. Amit aztán tavasszal sok-sok edzéssel leküzdöttem 77,5 kg-ra. Aztán jött az ősz és kezdett visszamászni a kiló. De jött az ötlet is, hogy blogot írok, amit sehol sem reklámozok, linkelek, csak az ismerőseim, barátaim olvassák. Viszont ez nekem erőt ad, hogy folyamatosan mozogjak.
Szóval várom válaszod!
Üdvözlettel: The Coach

musi 2008.01.14. 00:01:28

Az étkezés nem szubjektív dolog. Nem magamról beszéltem, hanem az emberi szervezet működéséről. Eléggé sokat tanultam, elég sok helyről, nálam SOKKAL okosabb emberektől. Nyilván ez a te blogod, és rólad szól, de nálad sokat számít, hogy sportoltál elég kis korod óta, és esetleg jó a genetikád is. Ettől függetlenül ha profin táplálkoznál, sokkal jobb eredményeid lennének. Ha egy átlagos ember úgy étkezik, hogy "vegyesen mindent" meg "ritkán de sokat" akkor alultáplált lesz (kövér, vagy nagyon sovány) A sport nem csak az edzésről szól, hanem a táplálkozásról IS. Akiknek én edzéstervet írok, legyen az bármilyen edzés állóképességi vagy súlyzós, mindig az étkezéssel kezdek, megmondom, hogy amíg ez nincs meg addig ne is kezdjen edzeni mert nincs értelme. A szervezet megfelelő működéséhez, jó minőségű tápanyagokra van szüksége, mint egy autónak jó olajra, vagy jó benzinre. Ma "vegyesen" táplálkozni egyet jelent a rossz táplálkozással, mivel a mai élelmiszerek 80%-a szemét, tápanyaghiányos. Nem a mennyiség, hanem a minőség a fontos.

Egyébként az úszással nem lehet zsírt veszteni, mivel hideg vízben soha nem éget zsírt a szervezet (a hideg ellen zsír raktározással védekezik a test) A zsír az egy olyan dolog, hogy eléggé kényes megszabadulni tőle, nagyon ragaszkodik hozzá a szervezet. Súlyt veszteni (főleg izmot) sokféleképpen lehet: éhezéssel, rossz táplálkozással, sok kardio edzéssel... Zsírt csak diétával + aerobbal.

Bocs hogy "beleugatok", nem kioktatni szeretnék, csak sok embernek segítettem már, akik biztosak voltak benne, hogy jól csinálják (mint ahogy te is) aztán elmondtam, hogy lehet jobban is, és ők is rájöttek :)

musi 2008.01.14. 00:04:24

Ja kifelejtettem: XV.ker. :)

Gabbá 2008.01.14. 23:02:08

Kedves Musi!
Nem zavar, hogyha beleszólsz (az ugatás szó nem idevaló) a blogomba. Sőt, szeretnélek kérni is, hogy tegyed meg nyugodtan. Maximum nem értünk egyet, vitatkozunk és akkor mi van? Semmi, csak legalább én is többet foglalkozom az étkezéssel. Bár nem fogok váltani, mivel 66-tól mostanáig, így étkezem, vagyis 42 éve, de minél több véleményt kapok, hallok annál szélesebb lesz a látóköröm. Még akkor is, ha nem értek vele egyet. A háború megnyeréséhez az "ellenfél" taktikáját is ismerni kell! Ehhez hasonlót mondott Clauschewitz, a modern háborús stratégia egyik előfutára.
Amúgy bocsi, de Te véletlenül nem Norbi Update-ban utazol? Szintén elnézést kérek, de ismét vitatkoznék egyet veled. Szerinted az az úszó, aki 3-4, sőt több órát tölt a vízben, aerob edzéssel, az mit éget a 40.-50. perc után? A saját fehérjéjét? Akkor ha napi 8-10 órát úszogatnék 102-127-es pulzussal, akkor mondjuk 1 hónap után csont és bőr lennék, mert a szervezetem elégette a zsír helyett a cukor raktárak kiürülése után a testfehérjét? Hát ez nem így van! 40 perc után a zsír ég, csak sajnos minél edzettebb valaki, ez a határ kitolódik. Hiszen a vércukor szint ingadozásához is hozzászokik a szervezet. A 40 perc egy átlagos érték.
Abban egyetértek veled, hogy ha a táplálkozásra odafigyelnék, akkor előbb le tudnám adni a számomra felesleges kilókat. De én egy olyan srác vagyok, aki szeret szenvedni és edzeni órákon keresztül. Arra szeretnélek megkérni, hogy kísérjed a blogomat figyelemmel és nézzed majd meg a súlyomat mondjuk áprilisban. Ha összejön, és jó idők lesznek, akkor tudok tekerni és akkor szinte hetente megy le az 1-1 kiló.
Én egyébként budakalászi vagyok. Továbbra is szívesen beszélgetnék veled erről. Ha másért nem legalább eszmét tudnánk cserélni.
Üdv.: The Coach

radirpok 2008.03.19. 09:45:11

Kissé megkésve, de egy újabb "beleugató".
Kedves Musi, amikor ilyeneket írsz: "Zsírt kizárólag aerob edzéssel éget a szervezet.", akkor csak hápogni tudok. Olvasgass egy kicsit testépítő oldalakat, illetve ennek az elméletnek a fő "lehurrogóit": crossfit.blog.hu/
Ha igaz volna, amit mondtál, a testépítők, erőemelők, de akár a 100 méteres síkfutásban versenyzők tiszta hájpacnik lennének, nulla izommal. Ehhez képest az a testépítő, aki versenyre készül, a bemelegítésen és a levezetésen kívül nem nagyon végez aerob jellegű mozgást, viszont a súlyok emelgetése mellett grammra kiszámolja a kalóriáit, szinte egészségtelenül alacsony zsírszázalékot képes elérni, minimális izomtömeg csökkenéssel.
Itt egy érdekes cikk:
www.tesztoszteron.hu/emagazin_01_46_lqw_984_valodi_zsiregetes.php
meg egy rövidebb:
www.tesztoszteron.hu/tudomanyos.php?id=33

Amit az étkezésről írsz, az rendben van, valóban nagyon fontos. De ebben a konkrét esetben (Gabbá súlyadatai az elmúlt fél évről) azt hiszem, a számok magukért beszélnek. Az alapján, amit leírt, úgy tűnik, nem (csak) izmot vesztett, hiszen az edzései növekvő volumenűek. Nyilván alkat és szokás kérdése, hogy kinek mennyire kell odafigyelnie a táplálkozására, vagy hogy odafigyelés nélkül mennyi kalóriát eszik.
Arra is lehet extrém példákat találni, hogy mértéktelen zabálás mellett hogyan lehet pálcikára fogyni: egy ismerősöm mesélte, hogy amikor pár hétig hegyet másztak (asszem a Kaukázusban, de ez végülis mindegy), naponta tömték magukba a zsírt meg a cukrot, és mégis, mindegyikük jelentős súlyveszteséggel tért haza. Azt mesélték, hogy olyan hideg volt például, hogy a szakálluk sem nőtt, mert nem maradt rá energia...

Gabbá 2008.03.19. 10:15:32

Kedves Radirpók!
Én vagyok az a Gabbá! Örömmel olvastam ,hogy végre volt valaki aki megvédett a Musitól: szerintem Ő egy Norbi Update-ban utazó emberke. Volt néhány vitánk, hogy hogyan lehet fogyni és én mit eszem-iszom stb. Köszönöm, hogy olvastad a blogomat és hozzá is szóltál. Nekem az a véleményem, hogy a sportolói múltammal (étkezésemen nem vagyok hajlandó változtatni) sok edzéssel tudok súlyt veszíteni. Lásd az utolsó mérési táblázatomat. Ehhez, csak annyi kell, hogy többet mozogjál, mint amennyi kalóriát beviszel. Lehetőség szerint a táplálkozásod tartalmazzon megfelelő arányban mindent (zsír, fehérje, szénhidrát, nyomelemek, vitaminok stb.). Lehetőség szerint edzek - ahogy a munkám engedi, de főleg állóképességi edzéseket végzek. Még egyszer köszönöm a kissé késve történt hozzászólűsodat!
Üdv.: Gabbá

ecsediandi 2008.06.25. 14:07:04

Kedves Gabbá és a többi hozzászóló!

Most bukkantam rá erre a blogra, és olvasgatva a kommenteket megakadt a szemem Musi és a Te beszélgetéseiden.

Én versenyszerűen evezek, de nagyon szeretek emellett mindenféle mozgást végezni, sőt a teljesítmény fejlődés és súlyvesztés szempontjából nagyon hasznosnak tartom ha többféle sportágat kipróbálunk, persze amennyire lehetőségünk engedi. Én az edzőm által kiírt edzések mellett próbálok mindenfélét beiktatni még, így a falmászás, ugrálókötelezés, bicikli, futás, úszás kondizás is szerepel az edzéseimben.

Sajnos mivel nálunk súlyhatár van, így a fogyasztás is örök "probléma" nem kevés edzés mellett kell odafigyelni az étkezésre, és ez nem könnyű.

Ahogy olvastam a blogot, Te is Musi is egy kicsit a szélsőségeket képviselitek :).

Musinak teljesen igaza van abban, hogy a táplálkozás jelentős szerepet játszik a zsírégetésben, de ez hogy az úszás alatt az ember nem éget zsírt, meg hogy kizárólag egy adott pulzusszámon...hogy is mondjam kissé laikus megközelítésnek tartom. Én is ajánlom a tesztoszteron.hu a crossfitt, és egyéb oldalak tanulmányozását Neki, sok hasznos információhoz juthat! :) Persze ezzel nem szeretném bántani, sőt a zsír és testsúlyleadás adott igénybevételnél nagyon is érdekel!

Gabbá én azt mondom, ha időd és energiád engedi ezt az edzés mennyiséget, és emelett sikerül a testsúlyodat is csökkenteni, mindemellett egészséges maradsz, akkor nem feltétlen kell változtatnod az étkezési szokásaidon!

Miért mondom ezt? Mert épp fogyasztok és ölni tudnék egy jó pizzáért, bundáskenyérért, princess sütiért és egyebekért :) de még egy hónap a versenyig...

Gabbá! Ha tudnál nekem különböző edzéseket ajánlani ugrálókötélhez megköszönném!

Üdv. Andi

Gabbá 2008.06.25. 20:56:56

Kedves Andi!

Remélem, hogy nem haragszol rám, hogy leandiztalak, illetve, hogy tegezni foglak.
Már csak a sportolói kapocs miatt is! Én 50 éves múltam, hajdanában úsztam és öttusáztam versenyszerűen. Aztán amatőr sportolóvá váltam - több maratonit, félmaratonit futottam, amatőr kerékpár versenyeken indultam stb. Sajnos viszont arra is rá kellett jönnöm, hogy minden év telére szépen felszedek több-kevesebb (de inkább többet) súlyt. Aztán a következő év tavaszán pedig kezdődik a küzdelmem a súlyommal. Jött egy ötlet, hogy írnék egy blogot, hiszen elég sok ismerősöm, korombeli ember van, aki hasonló problémával küzd. A tervet tett követte és így tudtad elolvasni a kommenteket.
Sajnos Musival nem értettünk egyet. Ő a mozgást másodlagosnak tekintette, fő szempont nála az étkezés minősége, mennyisége, milyensége volt. Ezzel szemben nálam (mivel úszó voltam és a hasamat nagyon szeretem), ezért nem vagyok hajlandó semmilyen fogyókúrát, vagy ilyesmiket megtenni. Inkább több energiát égetek el az edzéseimmel, mint amennyit megeszek. Az induló 88 kg közeli állapotomból már 70,5 és 72 közötti fogyást értem el. Átalakultam - sok bennem a folyadék, de ez nem baj. Egészséges vagyok, nincs semmi problémám. Holnap megyek le brinyóval Győrbe (142 km). Ennyi duma után jöjjön az, ami Téged érdekel.
Az ugrálókötéllel nincs nekem különösebb edzésem. Azzal kezdtem, hogy megpróbáltam 100-t ugrálni elakadás nélkül, aztán 200, 300, 400 jött. Persze nem egyben hanem szériákra bontva. Pl.: 400: 8x50, 4x100, 2x200-as szériában. Közte annyi pihenő, hogy a vádliból kimenjen a savasodás. Én ezt érzem, nem tudom, hogy más érzi-e? Amikor a 400 meg volt, akkor jött a 600, 800, 1000, 1200. Most legújabban már 1400-t ugrálok: 14x100 közte 15 másodperc pihenő, 7x200 perc pihenővel. Persze előfordul velem is, hogy fáradtabb vagyok és többet hibázok, elakadok, de ezzel különösebben nem foglalkozom. Természetesen amit leírtam az egy hosszabb folyamat, fokozatosság elvét betartva. Jelenleg itt tartok.Szóval röviden ennyit az ugrálóköteles edzéseimről. Egyébként olvassad el a többi bejegyzésemet is, ahol szó van az ugrálókötelezésről.
A fogyózásodról! Tudom, hogy az evezősöknél is van súlyhatár, meg ami ezzel jár. De az a véleményem, ha keményebben edzel, akkor ehetsz bármit, pl. bundáskenyeret is! Ha TE 3000 kalóriát eszel, de közben az edzésekkel 5000 kalóriányi energiát égetsz el, akkor a -2000 kalória a súlyodból jön le. Ezt egy egyszerű példán fogom szemléltetni: ha óránként 30 km/h-s átlaggal hajtod a biciklidet, akkor minden egyes órában 12 kalória/testsúly kilogrammtól szabadulsz meg. Vegyünk egy 70 kg-s embert, mondjuk, hogy én vagyok az! Holnap lemegyek Győrbe bicóval. Kb. 4-5 órás az út. Vegyük most a 4 órát. 70x12=840 kalória minden egyes órában. Vagyis összesen 3380 kalória. Ennyit égetek el durván (nem megy végig a 30-as átlag, stb.). Ha most még ehhez, hozzávennénk más mozgás formákat is, vagy mondjuk kevesebbet tekernék, de beöltözve téli ruhába, akkor ezt még meg lehet emelni. Van egy másik aspektusa is a dolognak. Amikor elfáradok akkor kevesebbet eszem és ez is hozzájárul a fogyáshoz. Szóval kedves Andrea, ne öljél egy kis pizzáért. Persze ne is 2 db extra méretűt egyél meg!

Üdv.: Gabbá

Ui.: Várom szeretettel a válaszodat!

ecsediandi 2008.07.03. 12:05:57

Szia Gabbá!

Na hát gratulálok a fogyásodhoz, szép teljesítmény, és tényleg ha az ember tud megfelelő mennyiséget mozogni, akkor az étkezést sem kell olyan szigorúan visszafogni. Mi edzésterv szerint edzünk, versenyekhez igazítva az edzésmennyiséget, és amikor rá kell pihenni egy versenyre, vagy fokozatosan visszavenni, az intenzitást, és mennyiséget, akkor nem lehet mellette a fogyasztás érdekében sem kiegészítőket végezni. Akkor bizony az étkezést kell visszafogni. Persze azt sem mindegy hogyan. Én amondó vagyok, mindenkinek meg kell ismernie a saját testét, szervezetét, milyen diétára hogyan reagál, hogyan tud súlyt tartani, a versenyek előtti gyors súlyleadás (beöltözve fogyasztás) milyen hatással van a versenyen nyújtott teljesítményére. Lehet ami egy valakinek jó, az a másiknak épp nem hatásos. Én hál'isten már elértem a súlyt amit versenyen kell hoznom, és tegnap értesültünk róla, hogy a szövetség úgy döntött indulhatunk, a három hét múlva megrendezésre kerülő vb-n :) szóval most nagy az öröm!
Köszönöm szépen az ugrálóköteles tanácsokat, már prógálgatom a 200-as ugrálásokat is! (eddig 100asával ugráltam)

Üdv. Andi

Gabbá 2008.07.03. 17:21:56

Szia Andi!

Először is engedd meg, hogy gratuláljak ahhoz, hogy elindulhatsz a VB-n. Nem semmi! Szorítok Érted, Neked, hogy sikerüljön valamit elérned!

Igazad van, abban, hogy mindenki ismerje meg a saját szervezetét és annak reakcióit. Én pl. volt olyan, amikor búvárruhában futottam a gyorsabb eredmény érdekében. Én már több, mint 50 éve együtt élek a testemmel, már tudom, hogy mire hogyan fog reagálni.

Remélem, hogy tudtam segíteni az ugrálókötelezésben! Ha egyébként valamilyen edzésbeli kérdésed lenne, vagy úgy érzed, hogy tudnék segíteni akkor nyugodtam kérdezzél és én igyekszem jó tanácsokkal ellátni téged!

Mégegyszer sok sikert, kéz és lábtörést a VB-n!

Üdv.: Gabbá
süti beállítások módosítása