Kerékpározás:
A vázban elrejthető motorokról is szót ejtenek a Nemzetközi Kerékpáros Szövetség (UCI) hétfői tanácskozásán. Az egyszerűen csak mechanikai doppingnak keresztelt eljárással még egyetlen versenyző sem akadt fenn, azonban egy volt bringás, a jelenleg újságíróként dolgozó olasz Davide Cassani szerint a külső erőforrás komoly veszélyt jelent a viadalok tisztaságára. A henger alakú motort a nyeregcsőbe csúsztatják, egészen le a pedál tengelyéig, és a kormányon, a váltó- és fékkar közelében elhelyezett kis gombbal hozható működésbe. Nagyjából 50-100 Watt leadására képes, amely percenként 30-50 fordulatszámmal növelheti a versenyző lábmozgását. Pat McQuaid, az UCI elnöke jelezte: nincs tudomásuk ilyen jellegű csalásokról, ám a kerékpárgyártókkal tartandó megbeszélésen ez is a napirendi pontok között szerepel.
Amit feltaláltak azt biztos, hogy fogják is használni, ha nem ma, akkor majd holnap. Az ember már csak ilyen. Mindenesetre érdekes lehet egy ilyen versenygép, amelyikben benne van ez a motor. Vajon hogyan fogják ellenőrizni? Ki lesz az első, aki ezzel lebukik? Milyen dopping szankciót alkalmaznak nála?